Verleid me
Anja Feliers
1
Antwerpen: Manteau, 2010
381 p.
9789022325667 (paperback)

Na vier jeugdboeken heeft de Vlaamse schrijfster (1971) zich gewaagd aan een psychologische thriller. Het verhaal bestaat uit een proloog en twee delen. Het eerste deel speelt zich af in een vakantiehuis in Zuid-Frankrijk. De ontspannen gezinsvakantie verloopt anders dan gepland: Nanou wordt tot over haar oren verliefd op de sexy tuinman Maxim, en Thomas wordt tegen zijn zin meegesleurd in een affaire van jaren geleden. Tot zover eerder een (poging tot) erotische roman dan een thriller. Maar in deel twee blijkt dat de vakantie een staartje heeft. Nanou wordt door een onbekende gechanteerd en het is de vraag of Thomas en Nanou samen verder willen en kunnen. De auteur is niet helemaal geslaagd in het uitwerken van de plot: sommige verhaallijntjes worden niet uitgewerkt, andere worden te uitvoerig uitgemeten wat ten koste gaat van de spanning. Het slot is erg onwaarschijnlijk. Aan de schrijfstijl is te zien dat de auteur tot nu toe voor jeugdigen heeft geschreven: er blijft weinig te rad…Lees verder

Over Anja Feliers

Anja Feliers (Bilzen, 31 augustus 1971) is met 80.000 verkochte exemplaren een van de succesvolste vrouwelijke thrillerauteurs van Vlaanderen. Feliers debuteerde in 2010 als thrillerauteur met het boek Verleid me. Het achtste deel in de reeks thrillers rond psychologe Kathleen Verlinden, Het perfecte meisje, werd in 2019 verkozen tot de Beste Nederlandse Vrouwenthriller van 2018. Daarnaast schrijft ze ook aan een reeks rond het medium Caro Westerhof. Het tweede deel in die reeks, Huid tegen huid, werd verkozen tot Beste Nederlandse Vrouwenthriller van 2020.

In het voorjaar van 2021 kwam Ademloos uit, het eerste deel in de Dirty Little Secrets-trilogie, waarin het verlangen van de vrouw centraal staat.

Feliers volgde een bacheloropleiding Nederlands te Hasselt. Haar debuutroman, Donkere kamers, ontstond toen ze een roman schreef over de ziekte en het overlijden van haar moeder, e…Lees verder op Wikipedia